زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 5:03 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 169
نویسنده پیام
roya آفلاین



ارسال‌ها : 33
عضویت: 29 /9 /1397
اجرای بتن رنگی

اجرای بتن رنگی همزمان با اجرای بتن ریزی سخت صورت می گیرد. پس از مدتی که بتن سخت به درستی می گیرد می توانید روی آن قدم بزنید و اگر پای شما در بتن فرو نرود، نوبت به آن شده است که مرحله پاشیدن پودر بتن رنگی را آغاز کنید و سپس آن را با ماله ای صاف و مرتب کنید.
باید از سیمان و پودر های رنگی استفاده شود که مخصوص می باشند. باید در هر متر مربع ۵ کیلوگرم بتن رنگی به کار گرفته شود که سبب افزایش مقاومت در برابر سایش شود. پودر سنگ های رنگی در بعضی رنگ ها کاربرد های بیشتری را دارند که رنگ های قرمز، آبی، سبز، زرد و طوسی از این دسته رنگ ها می باشند.
اجرای بتن با کفسازی رنگی باعث می شود از نظر دید محیط زیبا تر جلوه دهد و نمایی زیبا را به وجود آورد.
سیمان، پودر های از نوع ضد سایش و روان کننده های بتن، تشکیل بتن سخت رنگی را می دهند و در آن شبیه به کفپوش های آرملات برش های انقباضی و انبساطی انجام می شود.
آرملات چیست
آرملات به نوعی از بتن سخت رنگی گفته می شود که دارای قدرت و پایداری بالا تری نسبت به بتن سخت رنگی معمولی می باشد. در حال حاضر از بتن آرملات در مکان های با کاربری صنعتی استفاده می کنند و به بتن سخت صنعتی معروف شده است. آرملات از لایه ای سخت معدنی، سیمان و مقداری افزودنی که همراه با روان کننده می باشد، تشکیل شده است. این مواد بر روی بتن های تازه با ضخامت ۱ الی ۲ سانتی متر قابلیت اجرا دارند.
قیمت اجرای بتن رنگی سخت
قیمت اجرای بتن رنگی بسیار مقرون به صرفه است و کار آیی بالایی دارد. قیمت بتن رنگی تقریبا در حدود ۲ برابر قیمت اجرای بتن معمولی گزارش شده است که به دلیل اجرای لایه های بیشتر می باشد. در مورد مدت زمان و میزان اجرای بتن سخت رنگی باید گفت که در مقایسه با بتن معمولی بسیار کمتر است.
مزایای اجرای بتن رنگی سخت
چسبندگی و مقاومت سطح بتن را به صورت یک پارچه افزایش می دهد و باعث ایجاد سطوحی می شود که کاملا صاف و صیقلی خورده هستند. همچنین باید گفت که یک سطحی کاملا مقاوم را نسبت به روغن و گیریس به وجود می آورند که برای تمامی مکان های صنعتی که در پر تردد هستند و شلوغ، بسیار مناسب می باشد.
موارد مهم در اجرای بتن رنگی
در اجرای بتن رنگی سخت، به هنگام مخلوط شدن رنگ میزان آبی که به سیمان اضافه می شود بسیار مهم می باشد زیرا که اگر به مقداری مناسب نباشد، تغییراتی از نوع دائمی در شرایط بتن به وجود می آورد و سبب روشن تر شدن بتن و نیز کم شدن مقاومت آن در مقابل شرایط جوی و فرسایش زود هنگام می شود.
اگر بتن ریزی رنگی در آب و هوایی انجام شود که بسیار گرم است و یا وزش باد و طوفان در طولانی مدت رخ می دهد، سبب زود خشک شدن بتن می شود و به جای اضافه کردن آب، از مواد کنترل تبخیر می توان استفاده کرد. در طی انجام پروژه به منبع خرید و نوع بتن را تحت هیچ شرایطی تغییر ندهید.


امضای کاربر : تولید پروفیل آلومینیوم،فیزیوتراپی در منزل طب نو،اجرای بتن کف سازی،دریچه کولر،ساخت قطعات فایبرگلاس،
چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 16:28
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | اجرای بتن رنگی | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS