زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 5:51 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 144
نویسنده پیام
roya آفلاین



ارسال‌ها : 33
عضویت: 29 /9 /1397
تعریف کاردرمانی در منزل - توصیه های فیزیوتراپی در خانه برای شکستگی مفصل لگن (هیپ)

کاردرمانی تمرکز بر کمک به افراد دارای معلولیت فیزیکی، حسی و یا شناختی است تا در هر حوزه زندگی خود مستقل باشد. OT می تواند به بچه هایی با نیاز های مختلف کمک کند تا مهارت های شناختی، جسمی، حسی و حرکتی خود را ارتقا دهند و اعتماد به نفس و حس موفقیت را افزایش دهند. کاردرمانی در منزل طب نو بسیاری از مشکلات جا به جایی و سایر مشکلات احتمالی را از بین برده است و معالجه را در محیط خانه در کنار خانواده پیش می برد که نتیجه ای اثر بخش تر خواهد داشت. برای آگاهی از تعریف کاردرمانی در منزل ادامه مطلب را دنبال کنید.

آیا کاردرمانی فقط مختص به بزرگسالان می باشد

برخی افراد ممکن است فکر کنند که این روش فقط برای بزرگسالان است، بچه ها گرچه شغل ندارند اما کار اصلی کودک بازی و یادگیری است و درمانگران حرفه ای می توانند مهارت های بچه ها را برای بازی، عملکرد مدرسه و فعالیت های روزانه ارزیابی کنند و آن ها را با آن چه که برای این گروه سنی مناسب است، مقایسه و آماده سازی کنند .

طبق گزارش انجمن کاردرمانی آمریکا (AOTA) ، علاوه بر برخورد با جنبه های فیزیکی فرد، کاردرمانگران به عوامل روانشناختی، اجتماعی و محیطی اشاره می کنند که می تواند بر عملکرد به روش های مختلف تأثیر بگذارد. این روش باعث می شود که بخشی حیاتی از مراقبت های بهداشتی برای برخی از بچه ها باشد.

چه کودکانی نیاز به انجام کاردرمانی دارند

با توجه به بیان انجمن AOTA آمریکا، کودکان مبتلا به این مشکلات پزشکی ممکن است از این روش معالجه سود ببرند که مرکز توانبخشی در منزل طب نو برای تمامی موارد زیر کاردرمانگران مجربی دارد که برای انجام کاردرمانی در منزل آماده می باشند.

جراحات زایمان یا نقایص زایمان

اختلالات پردازش حسي

آسیب های مغزی نخاعی

مشکلات یادگیری

اختلالات رشد اوتیسم / فراگیر

آرتریت روماتوئید نوجوان

سلامت روان یا مشکلات رفتاری

شکستگی استخوان یا سایر آسیب های ارتوپدی

تاخیر رشد

مراقبت پس از جراحی

سوختگی

اسپینا بیفیدا

آمپوتاسیون تروماتیک

سرطان

آسیب های شدید دست

مولتیپل اسکلروز(MS) ، فلج مغزی و سایر بیماری های مزمن

کاردرمانگر چگونه به بهبود مهارت های کودکان کمک می کندکاردرمانگران

ممکن است:

به بچه ها در مهارت های حرکتی کمک کنند تا بتوانند اسباب بازی ها را آزاد کنند و مهارت های دست خط را افزایش دهند.

هماهنگی دست و چشم برای بهبود مهارت های بازی کودکان و مهارت های مدرسه (ضربه به هدف، ضربه زدن به توپ، کپی کردن از تخته سیاه و غیره.

کمک به بچه ها با تاخیر های شدید رشدی می آموزد تا کارهای اساسی (مانند حمام کردن، لباس پوشیدن، مسواک زدن دندان ها و تغذیه خود) را انجام دهند .

کمک به بچه ها با اختلالات رفتاری سبب می شود که رفتارهای مثبت را در همه محیط ها حفظ کنند. به عنوان مثال به جای برخورد با دیگران ، از روش های مثبت برای مقابله با خشم، مانند نوشتن درباره احساسات یا شرکت در فعالیت بدنی استفاده کنند.

آموزش بچه ها با معلولیت های فیزیکی مهارت های هماهنگی مورد نیاز برای تغذیه خود، استفاده از یک کامپیوتر، یا افزایش سرعت و خوانایی دست خط آن ها.

نیاز کودک برای تجهیزات تخصصی مانند صندلی چرخدار، اسپیلنت، تجهیزات حمام، وسایل پانسمان و یا وسایل ارتباطی را ارزیابی می کند.

کار با بچه هایی که مشکلات حسی و ذهنی برای بهبود تمرکز و مهارت های اجتماعی دارند.

شکستگی مفصل لگن (هیپ) و توصیه های فیزیوتراپی

این مفصل ( هیپ) حرکت را به جلو، عقب و پهلو ممکن کرده و یک مفصل گوی و کاسه است. گوی انتهای فوقانی استخوان ران و کاسه، فرو رفتگی لگن است. معمولا به شکستگی انتهای بالای استخوان ران شکستگی هیپ می گویند.

شکستگی هیپ در سالمندان

اگرچه شکستگی در هر سنی می تواند رخ دهد اما در سالمندی به علت کاهش چگالی استخوان ها و ترد تر شدن آن ها احتمال شکستگی افزایش می یابد. بهترین راه پیشگیری از شکستگی لگن، توجه به راهکارهای موثر در پیشگیری از افتادن است.

در صورت بروز این مشکل بهترین راه معالجه استفاده از فیزیوتراپی در منزل است تا بهبود فرد به صورت تدریجی حاصل شود.

علایم شکستگی مفصل لگن

• درد

• ناتوانی در حرکت

• کوتاهی پای آسیب دیده نسبت به پای دیگر

• چرخش پای شکسته نسبت به حالت طبیعی پای دیگرتقریبا در همه موارد یک عامل خارجی باعث درد است مثل افتادن یا تصادف. در موارد بسیار نادر، ممکن است شکستگی بدون وجود عامل درد خارجی صورت گیرد که در این مورد خود فرد حس در هم رفتن استخوان را خواهد داشت.

درمان شکستگی هیپ

اولین اقدام با شماره گیری اورژانس ۱۱۵ آغاز می شود. هیچ راه درمانی خاصی در منزل برای بیمار وجود نداشته و حتما باید بیمار به بیمارستان منقل شود. عوامل اورژانس با داشتن تجهیزات لازم برای بلند کردن و انتقال فرد آسیب دیده به بیمارستان، بدون تجربه درد، مهارت خاصی دارند. پس در امر انتقال بیمار این کار را به عوامل ۱۱۵ واگذار کنید. تا زمانی که عوامل اورژانس به محل برسند، دستورالعمل های آن ها را حدی بگیرید، فرد آسیب دیده را با جایگذاری بالش ها و لوازم راحتی در بهترین وضعیت بدون درد قرار دهید، از خوردن و آشامیدن فرد جلوگیری کنید. توصیه های فیزیوتراپی در خانه برای شکستگی مفصل لگن (هیپ) را باید جدی بگیرید و به آن ها عمل کنید.

فیزیوتراپی مفصل لگن بعد از انجام عمل

با توجه به نوع و محل شکستگی، جراح شما عمل ثابت سازی قطعات استخوانی را انجام خواهد داد. با توجه به نظر پزشک، شما می توانید به کمک معالجه گر بعد از گذراندن مراحل درمانی لازم فیزیوتراپی در منزل، بعد ازچند روز، از تخت خود خارج شده و اولین قدم های خود را بردارید. ممکن است با توجه به شرایط، قبل از شروع راه اندازی، فیزیوتراپیست تمرینات لازم را به شما تجویز کند:

حرکت مچ پا

تمرین پمپینگ مچ پا یک تمرین بسیار ساده و در عین حال بسیار ضروری است. این تمرین بعد از همه جراحی ها و بیهوشی ها و حتی در کما باید برای بیمار انجام شود. این حرکت به این صورت است که فرد مچ پای خود را به سمت کف پای خود و بالا به صورت متناوب حرکت می دهد. این تمرین باعث بهبود جربان خون در عروق پا شده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. قابل ذکر است که حرکت خون در عروق پا ها عمدتا از طریق حرکت عضلات پا تسهیل می شود و با بی حرکتی احتمال لخته شدن آن کاهش می یابد.

پل بزنید

این حرکت باعث تقویت عضلات باسن یا سرینی خواهد شد که برای بلند شدن از تخت و صندلی و همچنین پیاده روی در سربالایی بسیار حیاتی است. باسن خود را سفت کرده و سعی در بلند کردن کنید. حتی در صورت عدم موفقیت در بلند کردن آن، تلاش برای سفت کردن به مدت ۳ ثانیه کافیست.

بلند کردن پا از جانب

این تمرین را با خوابیدن به پهلوی سالم و بلند کردن پای عمل شده از پهلو انجام دهید. این کار باعث تقویت عضلات خارجی لگن شده و از تلو تلو خوردن شما در حین راه رفتن جلو گیری خواهد کرد.

بلند کردن پا به صورت صاف از جلو

به صورت طاق باز بخوابید. با سفت کردن ماهیچه جلوی رای از خم شدن زانوی خود جلو گیری کنید. در این حال پای خود را به صورت صاف به اندازه ۴۵ درجه بالا آورده و بعد از شمارش تا ۵ ثانیه به آرامی پایین بیاورید. این کار باعث تقویت عضله چهار سر جلوی ران شما شده و از خالی کردن زانو در حین راه رفتن جلو گیری می کند.


امضای کاربر : تولید پروفیل آلومینیوم،فیزیوتراپی در منزل طب نو،اجرای بتن کف سازی،دریچه کولر،ساخت قطعات فایبرگلاس،
یکشنبه 18 فروردین 1398 - 16:19
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | تعریف کاردرمانی در منزل - توصیه های فیزیوتراپی در خانه برای شکستگی مفصل لگن (هیپ) | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS