زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 5:32 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 54
نویسنده پیام
roya آفلاین



ارسال‌ها : 33
عضویت: 29 /9 /1397
با فیزیوتراپی از درد سیاتیک بکاهیم

امروزه با ماشینی شدن زندگی و کاهش تحرک بسیاری از مشکلات اسکلتی عضلانی گریبان گیر همگان شده که یکی از رایج ترین آنها درد سیاتیک است. به دنبال کاهش فعالیت، عضلات ضعیف شده و در برابر فشار های وارده مقاومت بدن کاهش می یابد.
از طرفی بسیاری از فعالیت های روزمره ما مثل نشستن در محل کار، انجام کار های روزانه و حتی طریقه ورزش کردن ما صحیح نیست. ما در اینجا به طور خلاصه چندین توصیه فیزیوتراپی و یا انجام فیزیوتراپی در منزل را برای بهبود درد سیاتیک می آوریم تا با مد نظر گرفتن آن ها اندکی از درد آن بکاهید.
۱) چرا سیاتیک باعث درد می شود؟
بر خلاف تصور عموم مردم، سیاتیک رگ نمی باشد بلکه یک دسته از رشته های عصبی است که از کمر منشا گرفته و به سمت هر دو پا تا نوک انگشتان ما ادامه می یابد. وقتی از محل بیرون آمدن این رشته ها در کمر، چیزی مثل بیرون زدگی دیسک یا زواید استخوانی به این رشته ها فشار وارد می کند شما دچار درد سیاتیک می شوید. درد سیاتیک می تواند از محل کمر به سمت پا ها از پشت ران تا نوک انگشتان انتشار یابد و یا در محدوده ای در این مسیر خود را نمایان کند.
وقتی اعصاب سیاتیک تحت فشار باشند ممکن است شما درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن، سوختن یا یخ زدن و یا ضعف را حس کنید. اگر فشار به صورت شدید و طولانی مدت باشد ممکن است عضلات پای شما را ضعیف و لاغر نماید. در موارد شدید باعث فلج شدن عضلات و حتی اختلالاتی مثل بی اختیاری ادرار و مدفوع شود. این درد ممکن است یک طرفه یا دو طرفه و یا قرینه باشد.
بعضی از افراد درد سیاتیک را به شوک الکتریکی و بعضی دیگر نیز به فرو رفتن چاقو به بدن تشبیه می کنند. به هر حال ما در این مجال می خواهیم درباره روش های کاهش درد سیاتیک به وسیله تمرین و ورزش های مطرح در فیزیوتراپی در منزل با مرکز خدمات پزشکی طب نو و یا در مطب های پزشکان صحبت کنیم.
۲) صبور باشید ، استراحت کنید.
وقتی دچار درد هستید شاید عبارات « استراحت کن و به خودت زمان بده » برای شما خوشایند نباشند اما واقعا کار ساز خواهند بود. وقتی به طور ناگهانی دچار درد سیاتیک شدید، انجام فیزیوتراپی در منزل، گذر زمان و استراحت احتمالا بهترین گزینه ها برای درمان خواهند بود. حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد افراد دارای درد سیاتیک در حدود چند هفته بهبود می یابند.
۳) سرپا بایستید
با وجود این که شما نیاز به استراحت دارید اما از ایستادن روی پا ها دوری نکنید. استراحت مطلق و طولانی مدت روی تخت خواب می تواند عضلات شما را ضعیف کند. اگر شما راه حل قطعی برای درمان ندارید بهتر است به سیگنال های بدنتان گوش دهید. اما سعی کنید به صورت طولانی مدت ننشینید. همچنین به صورت دمر خوابیدن نیز می تواند درد شما را تشدید کند.
فیزیوتراپیست های طب نو با انجام فیزیوتراپی در منزل، پوزیشن های مورد نیاز را نیز برای انجام امورات روزمره به شما یاد خواهند داد.
۴) به حرکت ادامه دهید
اگر دردتان شدید نیست به حرکت کردن، کشش عضلات، پیاده روی های کوتاه و سایر فعالیت ها که حس خوبی به شما می دهند، ادامه دهید. کشش عضلات کمر یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید، چرا که کمر جایی است که یک مکانیسم فشاری روی اعصاب، فعال است. لطفا خودسرانه ورزش نکنید و از انجام ورزش های توصیه شده توسط اطرافیان پرهیز کنید، چرا که مشکلات و ساختار هر فرد با بقیه افراد متفاوت است.
برای آموزش حرکات صحیح می توانید از متخصصین فیزیوتراپی بخواهید تا پس از بررسی وضعیت شما، آموزش های لازم را در اختیار شما بگذارند. فیزیوتراپیست های مجرب مرکز خدمات پزشکی طب نو با انجام فیزیوتراپی در منزل و ارائه آموزش های لازم در تمام طول مدت مداوا در کنار شما هستند.
۵) گرم و سرد کنید
اگرچه گرما و سرما متضاد هستند اما هر دوی آن ها می توانند باعث شوند تا حس بهتری داشته باشید. سرما درمانی معمولا در ابتدای آسیب به مدت ۴۸ ساعت مفید خواهد بود.
پزشکان بعد از ۷۲ ساعت گرما درمانی را توصیه می کنند. گرما یکی از ابزار های مهمی است که در حین درمان و انجام فیزیوتراپی در منزل یا در مجموعه های پزشکی می تواند بسیار مفید واقع شود.
از یک پک سرما یا گرما درمانی به واسطه یک حوله استفاده کنید. در هر مرحله ۱۵ الی ۲۰ دقیقه این کار را با احتیاط انجام دهید تا پوستتان آسیب نبیند.
۶) دارو درمانی را فراموش نکنید
در طول مدت انجام فیزیوتراپی در منزل و یا خارج از منزل، دارو های ضد التهابی غیر استروییدی مثل ایبوپروفن و ناپروکسن می توانند باعث کاهش درد و التهاب شما شوند. در صورتی که پزشک برایتان تجویز نکرده باشد به دستورات روی جعبه دارو توجه کنید.
۷) درباره نسخه پزشکتان سوال کنید
اگر راهکار های خانگی چندان کمک کننده نباشند، با پزشکتان مشورت کنید. تجویز های دارویی متعددی همانند شل کننده های عضلانی و داروهای ضدالتهابی غیر استروییدی قوی تری وجود دارند که می توانند موثر باشند. داروهای ضد تشنج مثل گاباپنتین نیز می توانند برای بعضی افراد موثر باشند.
۸) فیزیوتراپی در منزل را شروع کنید
فیزیوتراپی در منزل می تواند شما را در جهت تصحیح وضعیت اسکلتی عضلانی و یا تقویت عضلات حمایت کنند. فیزیوتراپیست با توجه به شرایط شما یک برنامه درمانی اختصاصی شامل تمرینات کششی و تقویتی طراحی خواهد کرد.
در ابتدای شروع درد سیاتیک، بی حرکتی یک فاکتور بسیار مهم است، چرا که باعث می شود عضلات درگیر شل شوند و فشار از روی اعصاب برداشته شود، اما انجام حرکات روزانه اجتناب نا پذیر است.
بنابراین با خیال آسوده در منزل خود بمانید، ما این امکان را برای شما مهیا کرده ایم تا با یک تماس فیزیوتراپیست بر بالین شما حاضر شود تا علاوه بر ارائه مشاوره های لازم، فیزیوتراپی در منزل شروع شود. فیزیوتراپیست با به کارگیری روش های مختلف شما را تست و منشا درد را تشخیص داده و با حمل تجهیزات لازم و به روز در کنار شما خواهد بود.

کاردرمانی در منزل را از طب نو بخواهید.


امضای کاربر : تولید پروفیل آلومینیوم،فیزیوتراپی در منزل طب نو،اجرای بتن کف سازی،دریچه کولر،ساخت قطعات فایبرگلاس،
یکشنبه 13 مرداد 1398 - 15:32
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | با فیزیوتراپی از درد سیاتیک بکاهیم | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS