زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 4:48 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 66
نویسنده پیام
roya آفلاین



ارسال‌ها : 33
عضویت: 29 /9 /1397
طریقه تمیز کردن کولر و فن کوئل

نکات لازم برای تمیز کردن واحد کویل فن

برای افزایش طول عمر مفید هر لوازم و دستگاه الکتریکی نیاز به انجام تعمیرات و نگه داری منظم می باشد تا بتوان از آن در مدت زمانی طولانی تر استفاده کرد.
تمیز کردن فیلتر
برای تمیز کردن فیلتر باید هر سه ماه یک بار اقدام شود تا غبار ها و گرد و خاک هایی که بر روی آن ها قرار گرفته است از بین بروند. برای از بین بردن آلودگی ها می توانید از آب استفاده کنید و بعد از اتمام کار آن را مجدد در جای مخصوص خود قرار دهید. این اقدام از جمله کار هایی می باشد که باید به آن توجه ویژه ای شود و از جمله اقدامات نگه داری بسیار مهمی است که به آن بسیار تاکید شده است زیرا که انجام این کار منجر به خروج باد خنک یا گرم به میزانی مناسب از دریچه فن کوئل می شود.
تمیز کردن موتور فن
با توجه به میزانی از گرد و خاک که وجود دارد باید به طور معمول هر سال، موتور فن را تمیز کنید. اگر شما در انجام این کار سهل انگاری کنید و به موقع انجام ندهید سبب می شود که تامین هوا به میزان مناسب انجام نشود و این مقدار به میزانی چشمگیر کاهش یابد و همچنین مصرف برق را به شدت افزایش دهد و در پی آن متحمل هزینه های زیادی خواهید شد.
تمیز کردن خنک کننده سینی آب
صفحه ای که برای دریافت آب می باشد را باید دو بار دو سال تمیز کنید. اگر شما از فن کویل به صورت فصلی استفاده می کنید باید حتما بعد از هر بار استفاده، آن را تمیز کنید.

دریچه فن کوئل را تنها از تکوک بخواهید.

محلول های اسیدی مناسب برای نظافت دوره ای کولر
اگر برای از بین بردن رسوب های کولر آبی خود قصد استفاده از جوهر نمک یا مواد سفید کننده، سرکه، جرم گیر ها و رسوب گیر های مخصوص را دارید، موسسه فنی تکوک مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می دهد. در ابتدا پیش از اقدام به انجام این کار دستگاه را خاموش کنید و برای اطمینان بررسی کنید که آیا باد از دریچه کولر خارج می شود یا خیر. با ما همرا باشید تا نکات ایمنی طریقه استفاده از هر یک را برای شما بیان کنیم.
استفاده از جوهر نمک یا مواد سفید کننده و یا محلول سرکه
برای به کار بردن این مواد باید حتما دستکش ایمنی مخصوص داشته باشید زیرا که اسیدی و خطرناک هستند و توجه داشته باشید که این کار را در بازه ی زمانی زیادی نباید انجام دهید و باید فورا اقدامات نظافتی خود را به پایان برسانید. طریقه استفاده به این صورت می باشد که باید در ابتدا تمامی آب را تخلیه کنید که برای انجام این کار باید دریچه تخلیه آب کولر را باز کنید و سپس مجدد آن را وصل نمایید، جوهر نمک یا سفید کننده را در کف سینی ریخته، مقداری صبر کنید و سپس با آب فراوان شستشو دهید.
استفاده از جرم گیر و رسوب گیر کولر آبی
رسوب گیر هایی که مخصوص تمیز کردن این وسایل تولید شده اند، نوعی از رسوب گیر های رزینی هستند و دارای ساختار فیلتر دار می باشند و فیلتر آن ها را باید مرتبا تمیز کرد و بعد از گذشت مدت زمانی مشخص باید اقدام به تعویض آن کرد. فیلتر های رزینی دارای محفظه ی شیشه ای هستند و دارای ورودی و خروجی می باشند. این انواع به منظور جذب کامل تمامی املاح و سخت کننده های آب به صورت ترکیبی از رزین های کاتیونی و آنیونی ساخته شده اند.

تهیه دریچه کولر تنها در موسسه فنی تکوک.


امضای کاربر : تولید پروفیل آلومینیوم،فیزیوتراپی در منزل طب نو،اجرای بتن کف سازی،دریچه کولر،ساخت قطعات فایبرگلاس،
یکشنبه 13 مرداد 1398 - 15:52
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | طریقه تمیز کردن کولر و فن کوئل | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS