زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 3:29 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 39
نویسنده پیام
roya آفلاین



ارسال‌ها : 33
عضویت: 29 /9 /1397
ملاحظات زیبایی قبل از درمان ایمپلنت

بررسی ناحیه ایمپلنت
برای ارزیابی زیبایی ناحیه ایمپلنت در ناحیه قدامی موارد زیر باید بررسی شوند:

  • خط لبخند.
  • مورفولوژی بافت نرم.
  • مورفولوژی دندانها.
  • ساختار استخوان.
  • ۱٫خط لبخند:
    ناحیه زیبایی دندانها توسط لبها محدود شده است. میزان نمایش سطح دندانها و لثه توسط کشش عضلات صورتی دهانی که موثر برروی موقعیت لب بالا هستند تعیین می شود. بصورت نرمال در لبخند باید ۷۵ تا ۱۰۰% دندانهای قدامی و لثه بین دندانها دیده شود.
    high smile line:
    وقتی که به حالتی که در آن لب به قدری بالا می رود که مقداری از لثه بالای دندانها دیده می شود. حالت high smile line و یا لبخند لثه ای بزرگترین معضل در درمان تک دندان قدامی فک بالا است در این حالت پروتز ایمپلنت و لثه بالای آن بصورت کامل در لبخند دیده می شود و در نتیجه لثه بالای پروتز از لحاظ رنگ و شکل و کانتور باید کاملا بازسازی شود.
    low smile line:
    به حالتی که در آن کمتر از ۷۵% دندانهای قدامی در لبخند دیده شود گفته می شود. در حالت low smile line که لثه دیده نمی شود و بسیاری از عدم هماهنگی ها توسط لب مخفی می شود. البته بازهم بهتر است تا حد امکان تمام بافتها برای ایجاد حالت ایده آل بازسازی شوند.
    ۲٫مورفولوژی بافت نرم (لثه):
    موقعیت لثه اطراف دندان توسط اتصالات بافت همبند و سطح استخوان مشخص می شود. دو نوع بافت لثه وجود دارد:

  • Thin scalloped
  • Thick flat
  • در حالت thin استخوان و لثه روی دندان کاملا نازک هستند ولی در حالت thick استخوان و لثه ضخیم هستند. در حالت thick پاپی های بین دندانی (لثه بین دندان) بصورت کوتاه و ضخیم هستند. لثه thin یا نازک در برابر آسیب وعفونت ها آسیب پذیرتر است و زودتر از لثه ضخیم تحلیل می رود.
    کانتور لثه بیرونی برای زیبایی ایمپلنت بسیار حیاتی است. اگر دندان همچنان وجود دارد می توان توسط ارتودنسی محدودی تحلیل لثه را از بین برد و سپس دندان را خارج کرد و ایمپلنت را قرار داد که به این روش forced eruption گفته می شود.
    چنانچه دندان در ناحیه قبلا کشیده شده است و نقص در لثه آن ناحیه وجود دارد باید بررسی شود که آیا نقص به علت مشکل استخوان و یا لثه و یا هر دو می باشد. میزان نقص لثه و استخوان روش بازسازی آنها را دیکته می کند.
    ۳٫مورفولوژی دندان:
    مولفولوژی دندان در ارتباط با کیفیت بافت نرم (لثه) می باشد و دندانهای مثلثی شکل معولا همراه با لثه نازک و کنگره ای شکل می باشد. و ناحیه های بین دندانها به لبه برنده دندانها بسیار نزدیک است دندانهای مربعی شکل همراه با لثه ضخیم می باشد و ناحیه تماس بین دندانی در ۳/۱ میان دندان قرار دارد.
    ۴٫مولفولوژی استخوان:
    برای قراردهی یک ایمپلنت به قطر ۷۵/۳ میلی متر در ناحیه قدامی نیاز به حداقل ۶ میلی متر استخوان (باکولینگوال) و۶-۵ میلی متر (مزیودیستال) می باشد. مشکلات لثه و عفونتهای اندودانتیک (حاصل از عصب کشی ناقص) و تحلیل استخوان پس از کشیدن دندان می تواند منجر به عدم کفایت استخوان برای قراردهی ایمپلنت شود.
    در مواردی که تحلیل عمودی استخوان داریم درمان بسیار مشکل تر است و از روشهای زیر میتوان بهره برد:

      forced eruption با ارتودنسی.
      distraction osteogenesis.

    حداقل فاصله ۵/۱ میلی متر بین ایمپلنت و دندانهای مجاور باید وجود داشته باشد. رادیوگرافی پری اپیکال برای بررسی فاصله میان ریشه های دندانها و بررسی وجود فضای کافی برای قراردادن ایمپلنت به هر روشی مانند ایمپلنت فوری الزامی است.

    منبع: ایمپلنت فوری - بهترین متخصص ایمپلنت


    امضای کاربر : تولید پروفیل آلومینیوم،فیزیوتراپی در منزل طب نو،اجرای بتن کف سازی،دریچه کولر،ساخت قطعات فایبرگلاس،
    شنبه 25 آبان 1398 - 15:27
    نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
    پرش به انجمن :


    تماس با ما | ملاحظات زیبایی قبل از درمان ایمپلنت | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS