زمان جاری : سه شنبه 12 تیر 1403 - 2:24 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 63
نویسنده پیام
roya آفلاین



ارسال‌ها : 33
عضویت: 29 /9 /1397
ایمپلنت دندان ها در خلف
موفقیت ایمپلنت تحت تاثیر چند فاکتور مهم می باشد؟

  1. اولین و مهم ترین حلقه این زنجیره جراح و متخصص ایمپلنت و تیم او می باشد: استعداد و تجربه بهترین متخصص ایمپلنت در نتیجه ی درمان بسیار حیاتی و تاثیر گذار است. به صورتی که وی با برسی وضعیت بیمارو ریسک فاکتور در موجود تصمیم به بهترین و مناسب ترین راه درمانی مناسب ترین مواد و تریال می گیرد.
  2. دومین حلقه بیمار و ریسک فاکتور در وی میباشد: که شامل ریسک در پزشکی (پوکی استخوان دیابت و چربی و....) و ریسک در رفتار (شامل سیگار افسردگی بهداشت و...) و ریسک در دندان (وضعیت استخوان و دندانهای فکو...) می باشد. تمام این ریسک ها باید بر انتخاب مناسب ترین روش درمانی در نظر گرفته شوند که در بین این ریسک ها شاید مهم ترین خصوصیات آناتومیک ناحیه می باشد.
  3. سومین حلقه نوع مواد مصرفی می باشد: نوع پودر استخوان و غشائ (ممبران) مورد استفاده هم فاکتور بسیار مهمی در جراحی در بالا بردن کف سینوس می باشد.
  4. چهارمین حلقه طرح درمان می باشد: در خلف فک بالا با ارتفاع کاهش یافته استخوان و سینوس پایین آمده (نپوماتیزه) راه های درمانی مختلفی برای بهترین متخصص ایمپلنت موجود است.

  5. فاکتور های آناتومیک در ناحیه خلف فک بالا
    برای ارائه طرح درمان مناسب در این ناحیه آزمایشات قبلی جراحی بسیار دقیق از دندان های باقیمانده ابعاد استخوان باقی مانده فک نقش بسیار مهمی دارند. برای بررسی 3 بعدی استخوان و سینوس فک استفاده از دستگاه (سی تی اسکن دندانپزشکی) پیشنهاد می شود.
    ایمپلنت فوری در ناحیه خلف فک بالا چالش اصلی طول استخوان باقیمانده در زیر سینوس فک می باشد چون عرض باقیمانده معمولا برای قرار دادن یک ایمپلنت با قطر استاندارد (4 میلی متر) مناسب می باشد. طول استخوان در این ناحیه در 88% موارد کمتر از 8 میلی متر در 55% موارد کمتر از 5 میلی متر می باشد. به علاوه آناتومی کف سینوس باید قبل از انتخاب روش درمانی باید به دقت بررسی شود. اگر کف سینوس صاف و بدون پستی و بلندی و شیب باشد از روش جراحی سینوس لیفت لثه که درد و ناراحتی کمتر دارد می توان استفاده کرد، در غیر این صورت وجود سینوس شیب دار استفاده از روش لثه باعث بالا رفتن ریسک پاره شدن غشای سینوس می شود. در این موارد بهداشت از از روش باز استفاده کرد. در بعضی موارد در ناحیه خلف فک بالا کمبود افقی و عمودی استخوان را به صورت همزمان داریم که ناچار به بازسازی سه بعدی و پیچیده استخوان می باشیم .



امضای کاربر : تولید پروفیل آلومینیوم،فیزیوتراپی در منزل طب نو،اجرای بتن کف سازی،دریچه کولر،ساخت قطعات فایبرگلاس،
دوشنبه 27 آبان 1398 - 12:19
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | ایمپلنت دندان ها در خلف | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS