زمان جاری : جمعه 08 تیر 1403 - 4:32 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 335
نویسنده پیام
roya2020 آفلاین



ارسال‌ها : 20
عضویت: 13 /5 /1398
عوامل تاثیرگذار بر گران شدن هزینه تهیه سمعک
یکی از دلایل گران بودن قیمت این است که تعداد کمی از شرکت ها بازار سمعک را کنترل می کنند. یعنی شش شرکت تولید کننده در جهان 90 درصد بازار سمعک را کنترل می کنند مانند سمعک زیمنس. همچنین از آن جا که هر شنوایی شناس تنها با دو یا سه شرکت کار می کند، تمام مدل ها در دسترس بیماران قرار نمی گیرد و بنابراین انتخاب آن ها محدود خواهد بود.

یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود قیمت سمعک گران به نظر برسد، عدم شفافیت هزینه تولید سمعک ها در مقایسه با توزیع آن است. هزینه نه تنها شامل هزینه های تولید از قبیل مواد مصرفی و تحقیقات برای پیشرفت تکنولوژی آن ها می شود، بلکه شامل هزینه های صرف شده توسط شنوایی شناس از قبیل اجاره کلینیک، حقوق، آموزش، مجوز، دستگاه های تشخیصی و خدمات پس از تجویز سمعک برای بیمار می شود. در برخی کلینیک های شنوایی شناسی نیز هزینه اولیه و خدمات بعدی مربوط به آن به صورت جداگانه دریافت می شود. در این صورت بیمار می داند که برای چه چیزی هزینه پرداخت می کند و می تواند انتخاب کند که چه خدماتی را دریافت کند.

به طور کلی قیمت سمعک به صورت خام یک سوم قیمت کلی آن است و دو سوم هزینه پرداختی توسط بیمار مربوط به دستمزد متخصص و خدمات بعدی است. اما آن دو سوم مهم تر از یک سوم قیمت خام آن است. چرا که کلید درمان موثر کم شنوایی، تنظیم سمعک متناسب با سطح شنوایی و نیاز های بیمار است که توسط متخصص انجام می شود.


دوشنبه 27 آبان 1398 - 13:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | عوامل تاثیرگذار بر گران شدن هزینه تهیه سمعک | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS