loading...
پایگاه دانلود برنامه های علوم زمین
آخرین ارسال های انجمن
GEOSOFT بازدید : 1550 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

در این ساعت در بانک نرم افزارهای ایران سیتی مقاله ای در مورد اصول اساسی برج های خنک کننده (Cooling Tower) برای مهندسین عزیز تدارک دیده ایم . برای دریافت این مقاله به ادامه مطالب مراجعه نمایید .

 

GEOSOFT بازدید : 2707 چهارشنبه 27 دی 1391 نظرات (2)

 

دانلود کتابی در مورد دایناسورها

Dinosaurs: A Very Short Introduction

به نظر می‌رسد حکایت دایناسورها هرگز نمی‌خواهد تمام شود، چرا که هر از گاه با فیلم‌هایی مانند پارک ژوراسیک تازه‌تر می شود. اما همه‌ی این سروصدا‌ها واقعاً چقدر در مورد کشفیات علمی جدید و آخرین تحقیقات در مورد دایناسورها به ما می‌گویند؟
این اولین کتابی است که به خواننده‌ی عام می‌گوید واقعاً در زمینه‌ی تحقیقات انجام گرفته در مورد دایناسورها به چه پیشرفت‌هایی رسیده‌اند.
این کتاب ماجراهایی را که در پشت پرده‌ی تحقیقات علمی مهیج رخ داده است، شرح می‌دهد و تصویری از این که دایناسورها چه شکلی داشته‌اند، چه می‌خورده‌اند و چطور حرکت کرده و با یک دیگر ارتباط برقرار می‌نمودند، به دست می‌دهد…

 

m_gh بازدید : 709 سه شنبه 26 دی 1391 نظرات (0)

پلانک برای کشف منشاء جهان هستی به فاصله ای یک میلیون مایلی فرستاده شده و ماموریت آن بررسی سن، محتوی و روند تکاملی جهان هستی به واسطه مطالعه بر روی بقایای به جا مانده از انفجار بزرگ است. در ماه سپتامبر سال گذشته اولین تصاویر از این تلسکوپ به زمین ارسال شد که در آن نواری از نورهای قدیمی و کهن در میان آسمان به ثبت رسیده بود؛ اکنون پلانک تصویری کامل از آسمان را ثبت کرده است.


GEOSOFT بازدید : 1940 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

نرم افزار پترل، توسط شرکت شلمبرژر بدنیای صنعت نفت معرفی شده است. این نرم افزار در تمامی رشته های اکتشاف، بهره برداری، مخزن، و حفاری وارد شده است. در ورژن جدید این نرم افزار توجه بیشتری به تکنولوژی های جدید دنیای نرم افزار شده که کار کردن با این نرم افزار را بسیار روان کرده است. همچنین برای بالا بردن کار و دسترسی سریع به داده ها، خصوصیت سروری در آن پیشبینی شده است که کاربر قادر است داده های خود را در سروری مرکزی وارد کرده، و بقیه کاربران مرتبط بر اساس طبقه بندی محدودیت دسترسی، آنرا بررسی کرده، تغییرات لازمه را اعمال، سپس بروز شده آنرا ذخیره نماید.از ویژگی های این نرم افزار معرفی فرمت جدید برای داده های لرزه نگاری است. با توجه به بالا بودن محاسبات process داده های لرزه نگاری، معمولاً برای اینکار ابرکامپیوترهایی در نظر گرفته شده است. اما این فرمت جدید، مقدار درگیری ram و cpu کامپیوتر را کمتر در نتیجه کاربر قادر به استفاده از این نرم افزار حتی در کامپیوتر های شخصی است.

 

GEOSOFT بازدید : 1250 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

تصاویر مربوط به برخی اثر فسیلها (Ichno fossil)

برخی ایکنوفسیل های کامبرین:

Arthrophycus
اثرفسيل هاى بى مهرگان
عنوان فسیل : Arthrophycus
توضيحات :© 2003 Thomas Kammer (tkammer@wvu.edu)
منطقه : غرب ويرجيانا

موقعیت مکانی : جهان

GEOSOFT بازدید : 882 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

تصاویری بسیار دیدنی از زیباترین غارهای جهان

Hamilton Pool

 

This amazing natural grotto pool in Texas was created thousands of years ago due to the collapse of the dome of an underground river. Among the most striking features of this beautiful pool is a 14 m (45 ft) waterfall, spilling from the dome.

GEOSOFT بازدید : 688 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

تصاویر زیبا ناسا از خورشید

Sun

ده هفته پس از پرتاب، رصدخانه دینامیک خورشید خورشیدی ناسا چشمان خود را به روی خورشید گشود و برای نخستین بار، جزئیات زندگی تنها ستاره منظومه شمسی را در حالت واقعی به تصویر کشید. فیلم و تصاویر منتشرشده از ناسا را در ادامه ببینید.

GEOSOFT بازدید : 1255 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)
رده سفالوپودا یا سر پایان
(Cephalopoda)
این رده تکامل یافته ترین رده شاخه نرمتنان و تنها رده شامل شناگرهای فعال با اعضای حسی و چشم های مخصوص هستند که منحصرا در محیط های دریایی زندگی می گرده اند. سرپایان دارای مهمترین فسیلهای مشخص از دونین تا پایان کرتاسه هستند.
GEOSOFT بازدید : 810 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

الماس ديگر سخت‌ترين ماده جهان نيست


تاكنون اگر سراغ از سخت ترين ماده در دنيا مي‌گرفتيم، پاسخي جز الماس نمي‌يافتيم. با تحقيقات انجام شده در زمينه فشارهاي تراكمي در رابطه با فرورفتن جسمي در ماده، دانشمندان در محاسبات خود به اين نتيجه رسيدند كه ماده‌اي به نام نيتريد بور ورتزيد (w-BN) داراي مقاومت بيشتري نسبت به الماس در اين زمينه است. دانشمندان همچنين دريافتند كه ماده ديگري با نام لونسداليت (كه با نام الماس هگزاگونال نيز شناخته مي‌شود، زيرا از كربن ساخته شده و مشابه الماس است)، حتي مستحكم‌تر از w-BN و 58 درصد محكم‌تر از الماس است كه از اين لحاظ ركورد جديدي محسوب مي‌شود. اين تحليل‌ها نخستين موارد كشف ماده‌اي است كه با اعمال يك شرايط بار مشابه بر روي آن از نظر استحكام فراتر از الماس عمل مي‌‌كند.

تعداد صفحات : 31

درباره ما
Profile Pic
با سلام با توجه به اینکه برنامه ها،کتابها،مقالات و مطالب علوم زمین شناسی به صورت پراکنده در سایتهای مختلف قرار دارند، تصمیم گرفتیم تا این موارد را از سایت های مختلف جمع آوری کنیم و در یک جا به صورت طبقه بندی شده به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهیم. با توجه به نياز گسترده پژوهشگران به استفاده از رايانه‌، آموزشهای رايانه‌ در اين جا در كنار اطلاعات زمين‌شناسي قرار خواهد گرفت. دانلود برنامه های زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان دانلود نرم افزارهای زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 334
  • کل نظرات : 125
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 368
  • آی پی امروز : 347
  • آی پی دیروز : 302
  • بازدید امروز : 702
  • باردید دیروز : 973
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 3,654
  • بازدید ماه : 3,654
  • بازدید سال : 162,070
  • بازدید کلی : 1,323,401