loading...
پایگاه دانلود برنامه های علوم زمین
آخرین ارسال های انجمن
GEOSOFT بازدید : 2593 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (2)

 

نرم افزار بانک اطلاعاتی در مورد کانی شناسی . این نرم افزار مخصوص دانشجویان زمین شناسی است . در این نرم افزار با خصوصیات کلی کانی ها آشنا خواهید شد.

http://up.iran30t.com/uploads/1320834482.jpg

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

GEOSOFT بازدید : 1470 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

 

رنامه ای برا رسم نمودارهای مختلف در زمینه تنش در زمین شناسی ساختمانی است . در تصویر زیر نمودار های این نرم افزار رو مشاهده می کنین.

http://up.iran30t.com/uploads/1320848396.jpg

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

GEOSOFT بازدید : 1819 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

 

همانطور که میدانید برای طبقه بندی و نامگذاری خاکهای مختلف میتوانیم از دو روش یونیفاید (Unified) و اشتو (AASHTO) استفاده می شود.البته روش اشتو مختص راهسازی و روش یونیفاید در سایر موارد بکار میرود. فرق این دو روش در این است که در روش اشتو مرز بین شن و ماسه الک نمره ۱۰ (۲ میلیمتر) تعیین شده و در روش یونیفاید مرز بین شن و ماسه الک نمره ۴ (۷۵/۴  میلیمتر ) است. پس در راهسازی به ذرات بزرگتر از ۲ میلیمتر  شن میگویند  در حالیکه در سایر موارد (مثلا طرح اختلاط)  به ذرات بزرگتر از ۷۵/۴ میلیمتر  شن گفته میشود.در اینجا یک نرم افزار جالب را به شما معرفی میکنم که قادر است برای شما طبقه بندی خاک را به صورت اتوماتیک ا به دو روش AASHTO یا Unified انجام دهد کافیست اطلاعات لازم را در فیلدهای مربوطه وارد کنید.

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

GEOSOFT بازدید : 4127 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (1)

 

 

نرم افزار Portable LogPlot 7.3.56.82 یکی از معروف ترین نرم افزارهای رسم نمودارهای چینه شناسی، سنگ شناسی و لاگ های ژئوفیزیکی می باشد. این نرم افزار اطلاعات برداشت های کمی گوناگون را به صورت نمودارهای مرسوم رسم می نماید و به نوعی داده ها را مدیریت می نماید. در نمودارهای رسم شده توسط این نرم افزار اطلاعات مختلف نظیر عمق، منحنی های مختلف مانند گاما، تخلخل و تراوایی، ستون لیتولوژی و … نمایش داده می شود. این نرم افزار شامل سه بخش می باشد. بخش اول Log Designer File است که فایل الگو تهیه می نماید. بخش دوم Log Data File است که اطلاعات کمی ورودی را دریافت می کند. بخش سوم تحت عنوان LAS Convertor فایل های Log Ascii Standard را به فایل هایی تبدیل می کند که نرم افزار LOG PLOT قادر به خواندن آنها باشد. از وی‍ژگی خوب این نرم افزار پرتابل بودن (قابل حمل) است.این نرم افزار کاربردی را اکنون از بانک نرم افزارهای ایران سیتی به طور رایگان دریافت کنید .

 

 

 

 

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

 

GEOSOFT بازدید : 2994 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

 

نرم افزارTriplot جهت رسم نمودار های سه جزئی – استخراج مایع به مایع – و همچنین پلان موقعیت نمونه ها بر روی دیاگرام مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار را اکنون از بانک نرم افزارهای ایران سیتی دریافت کنید .

 

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

GEOSOFT بازدید : 4674 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (1)

 

 

نرم افزار Surfer شرکت GOLDEN SOFTWARE یکی از معروفترین نرم افزارهای نقشه کشی است که در بسیاری از رشته های فنی و مهندسی و به طور کل در تمام رشته هایی که نقشه های توپو گرافی ، عوارض زمین ، خطوط مرزی مناطق و… نیاز دارند ، کاربرد دارد. این نرم افزار قابلیت های ویژ ه ای در ترسیم سطوح توپوگرافی منطقه ای، عوارض سطحی و خطوط مرزی دارد. جدیدترین نسخه این نرم افزار نسخه ۸٫۰۵ میباشد.

 

این نرم افزار یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای  دنیا در زمینه محاسبات آماری و رسم نقشه های کانتوری ( نقشه خطوط هم تراز ) می باشد که در زمینه های نقشه برداری، هیدرولوژی ، هواشناسی ، عمران ، کشاورزی ، زمین آمار ، زمین شناسی ، مهندسی معدن و… بیشترین کاربرد را دارد.

 

http://up.iran30t.com/uploads/1320473644.jpg

 

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

 

GEOSOFT بازدید : 4157 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

دانلود نرم افزار Dips demo 5

دانلود نرم افزار Dips demo 5

این نرم افزار توسط شرکت ROCSCIENCE ارائه شده است و مربوط به آنالیز داده  های زمین و زمین آمار می باشد .

و با استفاده از استریوگرام قابلیت رسم نمودار های مختلف (از قبیل رز دیاگرام ، نمودار های کنتوری ، استریونت و …) را دارا می باشد و می تواند پراکندگی عارضه های مختلف زمین از جمله دسته درزه و … را با نمودارهای مختلف تحلیل نماید. به عنوان مثال یکی از کاربرد های این نرم افزار در تعیین جهت کلی درزه های موجود در ساختارهای اطراف یک سد می باشد که بعد از شناسایی این جهات گروتینگ (تزریق) را انجام می دهند.

 

 

دانلود نرم افزار Dips demo 5

 

برنامه dips معرفی بسیاری از ویژگی های جدید، از جمله stereosphere 3D، گمانه منحنی، فاصله درزه / تجزیه و تحلیل RQD، کانتور داده های دلخواه را در stereonet، و بسیاری دیگر.

برنامه dips برای تحلیل تعاملی جهت گیری بر اساس داده های زمین شناسی طراحی شده است. این برنامه قادر است بسیاری از برنامه های کاربردی است و برای تازه کار و یا کاربران گاه به گاه طراحی شده است، و برای کاربر انجام شده از طرح stereographic که مایل به استفاده از ابزار های پیشرفته تر در تجزیه و تحلیل داده های زمین شناسی.

برنامه dips اجازه می دهد تا کاربر را به تجزیه و تحلیل و تجسم داده های ساختاری زیر از تکنیک های مشابه مورد استفاده در stereonets کتابچه راهنمای کاربر. علاوه بر این، بسیاری از ویژگی های محاسباتی، مانند حد فاصل آماری خوشه جهت گیری، میانگین گیری و محاسبه اعتماد به نفس، تنوع خوشه، تجزیه و تحلیل حرکتی، و تجزیه و تحلیل ویژگی از ویژگی های کمی و کیفی.

برنامه dips برای تحلیل از ویژگی های مربوط به تجزیه و تحلیل مهندسی سازه سنگ طراحی شده است، با این حال، فرمت رایگان از برنامه dips فایل داده تجزیه و تحلیل هر گونه اطلاعات مبتنی بر جهت گیری را فراهم میکند.

GEOSOFT بازدید : 2359 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

 

این نرم افزار توسط شرکت ROCSCIENCE تهیه شده است و همانگونه که از نام آن بر می آید مربوط تحلیل پایداری گوه های معدنی در سازه های زیرزمینی می باشد. نرم افزار UNWEDGE توانایی مدل سازی گوه های معدنی و فضای زیرزمینی را به صورت سه بعدی داشته و با محاسبات گوناگون از قبیل وزن، میزان چسبندگی و … پایداری گوه ها را بررسی می نماید. در ضمن با بررسی شرایط استفاده از Rock Bolt و تاثیر آن، بهترین حالت نصب و تعداد و … را مشخص می کند.

 

http://up.iran30t.com/uploads/1321519648.gif

  http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

GEOSOFT بازدید : 5228 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (4)

 

نرم افزار Rock Works شامل مجموعه ای از نرم افزارهای مختلف است که هر یک کار خاصی انجام می دهند. این نرم افزار توسط شرکت Rock Ware تهیه شده است و یکی از کامل ترین نرم افزارها در گروه خود است. این مجموعه تحت سیستم عامل Windows اجرا شده و از قابلیت های فراوانی برخوردار می باشد، به طوری که قادر است تقریبا تمام نیازها را در زمینه اکتشاف و زمین شناسی پاسخگو باشد.

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

تعداد صفحات : 31

درباره ما
Profile Pic
با سلام با توجه به اینکه برنامه ها،کتابها،مقالات و مطالب علوم زمین شناسی به صورت پراکنده در سایتهای مختلف قرار دارند، تصمیم گرفتیم تا این موارد را از سایت های مختلف جمع آوری کنیم و در یک جا به صورت طبقه بندی شده به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهیم. با توجه به نياز گسترده پژوهشگران به استفاده از رايانه‌، آموزشهای رايانه‌ در اين جا در كنار اطلاعات زمين‌شناسي قرار خواهد گرفت. دانلود برنامه های زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان دانلود نرم افزارهای زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 334
  • کل نظرات : 125
  • افراد آنلاین : 34
  • تعداد اعضا : 367
  • آی پی امروز : 272
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 500
  • باردید دیروز : 935
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,435
  • بازدید ماه : 1,435
  • بازدید سال : 159,851
  • بازدید کلی : 1,321,182