loading...
پایگاه دانلود برنامه های علوم زمین
آخرین ارسال های انجمن
GEOSOFT بازدید : 969 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

  گوهرشناسی  gemology


تصویر یک ژئود و نحوه تبلور بلورها از خارج به سمت مرکز

شناخت گوهرها و روش استحصال، پي جويي واستخراج آنهابه علت ارزش و زيبايي و كميابي و خصوصيات ارزشمند ديگر، از دير بازمورد توجه انسان بوده است. كشور عزيز ما نيز در گذشته از اين امر مستثني نبوده ومطالعات باستان شناسي و معدنكاري قديم و همچنين كتابهاي ارزشمندي كه از دانشمندانيچون ابوعلي سينا، زكرياي رازي و.... به جا مانده، همه حاكي از اهميتي است كهپيشينيان ما براي اين علم قائل بوده اند

GEOSOFT بازدید : 980 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)
دونين (Devonian)
دونین در ایران

نقشه سازندهای دوره دونين

دونين (Devonian)
رسوبات دوره دونين براى اولين بار توسط مورچيسون(Murrchison)  و سدويک (A.Sedgwick) در سال 1839 در ناحيه دون شاير(Devonschire)  واقع در جنوب غرب انگلستان مطالعه شده و از اين جهت مورچيسون به رسوباتى که در بين رسوبات سيلورين و کربونيفر قرار گرفته اند، دونين (Devonian) اطلاق کرده است. زمان محاسبه شده براى اين دوره حدود 50 ميليون سال مى باشد. به طور کلى در اين دوره مى توان دو رخساره مهم، يکى رخساره کولابى و ديگرى رخساره دريايى را تشخيص داد. رخساره کولابى بيشتر از ماسه سنگ هاى سرخ رنگ تشکيل گرديده که زمين شناسان آنها را ماسه سنگ هاى سرخ قديمى (Old red sandstone) ناميده اند.

GEOSOFT بازدید : 600 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

ژن های نئاندرتال ها 'در ما زنده است'



براساس یک مطالعه عمده علمی، بسیاری از انسان های امروزی حاوی درصد کمی از ژن های نئاندرتال ها هستند.
 

این یافته بسیاری از کارشناسان را شگفت زده کرده است زیرا شواهد ژنتیکی قبلی حاکی از آن بود که نفوذ ژنتیکی نئاندرتال ها بر وراثت در انسان ناچیز یا هیچ است.

 

این نتایج ناشی از تحلیل نقشه ژنتیکی نئاندرتال هاست که ساختار جسم و اندام آنها را تشریح می کند.

GEOSOFT بازدید : 862 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

صخره های مرجانی نابود می شوند

نگرانی درباره صخره های مرجانی دریایی

در یک کنفرانس بین المللی در باره تغییرات جوی گفته شده چشم انداز وضعیت صخره های مرجانی تا آن حد نگران کننده است که برنامه هایی برای منجمد کردن نمونه هایی از مرجان های این صخره ها جهت حفظ آن برای آینده مد نظر قرار گرفته است.

در این کنفرانس که با شرکت نمایندگان 16 کشور اقتصادی مهم دنیا در کپنهاگ پایتخت دانمارک تشکیل شده، شواهد و مدارکی که پژوهشگران تهیه کرده بودند ارائه شد که نشان می داد حتی اگر مقررات سخت جدیدی برای کنترل گازهای گلخانه ای به اجرا درآید، مرجان های صخره ای دوام نخواهند آورد.

GEOSOFT بازدید : 2150 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (1)

دانلود  چارت یا تقویم زمانی زمین شناسی

 

INTERNATIONAL STRATIGRAPHIC CHART

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

 

GEOSOFT بازدید : 744 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

هشدار استیون هاکینگ در مورد موجودات فضایی

استیون هاوکینگ، استاد دانشگاه کمبریج بریتانیا هشدار داده است که احتمال وجود موجودات فضایی تقریبا قطعی است، اما انسان ها باید از برقراری ارتباط با آنها خودداری کنند.

این استاد رشته فیزیک نجومی در یکی از مجموعه برنامه های شبکه تلویزیونی "دیسکاوری" گفت این فرض که در دیگر نقاط عالم هم حیات هوشمند وجود دارد، "بسیار منطقی است".

GEOSOFT بازدید : 2064 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)
 

آموزش نحوه استفاده از کمپاس و شناسایی قطعات (بخش اول)

کمپاس و کاربرد های آن:

مهارت در استفاده از ابزار هاي زمين شناسي براي زمين شناس امروز بسيار مهم و اساسي به نظر مي رسد و مي تواند او را در برداشت هاي صحرايي بسيار کمک نمايد. کمپاس يکي از وسايل اصلي زمين شناسان در برداشت هاي صحرايي مي باشد که مهارت در استفاده از آن مي تواند يک زمين شناس حرفه اي را در رسيدن به هدفش کمک نمايد. کمپاس توسط بسياري از زمين شناسان براي نقشه برداري صحرايي از موضوعات زمين شناسي استفاده مي شود. زمين شناسان بيشترين استفاده را از کمپاس برانتون مي کنند اما باستان شناسان، مهندسين محيط زيست و نقشه برداران نيز از قابليت هاي اين وسيله استفاده مي نمايند. کمپاس برانتون در واقع يک قطب نماست که به دليل داشتن شيب سنج و قابليت حمل راحت به ساير قطب نماها برتري دارد و مي تواند به هر دو روش نشانه روي کمري و چشمي مورد استفاده قرار گيرد. اندازه گيري دقيق ساختار هاي زمين شناسي مانند خط لولاي يک چين، اثر سطح محوري و صفحه محوري و نقشه برداري زمين شناسي بدون استفاده از کمپاس برانتون غيرممکن و کاري نشدني است. در اين نوشتار ما کاربرد کمپاس برانتون را در اندازه گيري تغييرات خطي و صفحه اي ساختمان هاي زمين شناسي ( ساختماني، رسوبي و چينه شناسي) مرور مي کنيم و در مورد استفاده کمپاس در نقشه برداري و اندازه گيري مقاطع چينه شناسي ، اندازه گيري زوايا، ارتفاع و ... بحث مي نمائيم.

 

GEOSOFT بازدید : 1793 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)

 

این نرم افزار توسط شرکت RocScience تهیه شده است و به طور تخصصی به مسئله مکانیک سنگ، سیستم های پایداری تونل ها و آنالیز تنش ها می پردازد. از خصوصیات بارز نرم افزار RocSupport میتوان به استفاده از نمودار های کرنش و تنش و صلبیت نگهداری اشاره نمود که تاثیر زمان ایستایی، نوع نگهداری و بهترین زمان نصب را بررسی میکند.

این نرم افزار به راحتی می تواند محاسبات مقاومت کاوش های زیر زمینی که داخل زمین (مانند تونل) محیط های دوار انجام می شود را بررسی کند.
این نرم افزار با در نظر گرفتن نوع سنگ، شعاع تونل، شرایط محیطی و آنالیز اطلاعاتی خود، مدلی نمودار شکل از محیط داده و موارد محاسبه شده را در تونل ها نشان می دهد.

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

تعداد صفحات : 31

درباره ما
Profile Pic
با سلام با توجه به اینکه برنامه ها،کتابها،مقالات و مطالب علوم زمین شناسی به صورت پراکنده در سایتهای مختلف قرار دارند، تصمیم گرفتیم تا این موارد را از سایت های مختلف جمع آوری کنیم و در یک جا به صورت طبقه بندی شده به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهیم. با توجه به نياز گسترده پژوهشگران به استفاده از رايانه‌، آموزشهای رايانه‌ در اين جا در كنار اطلاعات زمين‌شناسي قرار خواهد گرفت. دانلود برنامه های زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان دانلود نرم افزارهای زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 334
  • کل نظرات : 125
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 367
  • آی پی امروز : 247
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 600
  • باردید دیروز : 918
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 5,925
  • بازدید ماه : 29,067
  • بازدید سال : 158,127
  • بازدید کلی : 1,319,458