loading...
پایگاه دانلود برنامه های علوم زمین
آخرین ارسال های انجمن
GEOSOFT بازدید : 1518 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)

 

ویرایش چهارم کتاب اصول و مبانی مکانیک سنگ-    Fundamentals of Rock Mechanics رو برای مهندسان معدن قرار دادیم . این کتاب نوشته J. C. Jaeger, N. G.W. Cook, andR. W. Zimmerman می باشد. برای دریافت این کتاب ارزشمند به ادامه مطالب مراجعه کنید .

 

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

GEOSOFT بازدید : 2782 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)

 

ویرایش دوم  ۲۰۱۰  – Richard E. Goodman

توضیحات : این کتاب جزء بهترین کتاب ها در زمینه مکانیک سنگ می باشد و با زبان ساده به بیان مسائل مکانیک سنگ می پردازد.  مطالبی که در این کتاب مطرح می شود عبارتند از:

مقاومت سنگ و معیارهای شکست
استرس های اولیه در سنگها و اندازه گیری آنها
صفحات  ضعف در سنگها
تغییر شکل پذیری سنگها
کاربرد مکانیک سنگ در مهندسی  دهانه های زیرزمینی
کاربرد مکانیک سنگ در مهندسی شیب ها
کاربرد مکانیک سنگ در مهندسی پی
پیوستها، پاسخ به مشکلات، شاخص ها

 

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

GEOSOFT بازدید : 3038 شنبه 23 دی 1391 نظرات (1)

 

این نرم افزار توسط شرکت ITASCA تهیه شده است و در مورد مدل سازی سازه های زیر زمینی و تحلیل پایداری در محیط های ناپیوسته و دارای درز و شکاف کاربرد دارد. UDEC مخفف عبارت « Universal Distinct Element Code » می باشد. با توجه به قیمت نسبتا ارزان توانسته است به صورت یک نرم افزار عمومی مطرح شود. از طرفی دقت بالا، مدل سازی مناسب و امکانات کامل محاسبات مکانیک سنگی بر کارآیی آن افزوده است.

 

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

GEOSOFT بازدید : 828 جمعه 22 دی 1391 نظرات (1)

رفع مشکل به هم ریختن زیرنویس فیلم در برنامه Kmplayer

 

اگر به این مشکل برخورد کرده‌اید که بعضی مواقع فونت‌های زیرنویس فیلمی که می‌بینید به هم ریخته است (شکل زیر) با این فرض که از نرم‌افزار Kmplayer برای نمایش فیلم استفاده می کنید، با روشی که در ادامه خواهد آمد می‌توانید این مشکل را به سادگی برطرف نمایید.

GEOSOFT بازدید : 3031 جمعه 22 دی 1391 نظرات (1)

 

نرم افزار MineraLogic یکی از نرم افزار هایی است که از آن در زمینه کانی شناسی توصیفی استفاده میشود.این نرم افزار بطور کاملاْ دقیق و حرفه ای ٬ کانی ها را از لحاظ مشخصاتشان ( نظیر جلا ٬ سختی ٬ کلیواژ ٬ وزن مخصوص ٬ رنگ و ..) دسته بندی میکند. با استفاده از این نرم افزار هنگام انتخاب یک کانی خاص به کلیه مشخصات آن کانی دسترسی پیدا خواهید کرد. در ضمن امکان جدا سازی کانی های با یک مشخصات خاص نیز وجود دارد. به عبارت دیگر می توان از روی چند ویژگی که در کانی مجهول قابل ملاحظه هستند و انتخاب آنها در نرم افزار (تفکیک بر اساس مشخصات) کانی های محتمل را که دارای ویژگیهای وارد شده هستند مشاهدن نمود. با اضافه کردن مشخصات میتوان تا آنجا پیش رفت که کانی مورد نظر را شناسایی نمود.

 

 

 

 

 

 

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

 

GEOSOFT بازدید : 2224 جمعه 22 دی 1391 نظرات (0)

 

روش های زیرزمینی عموما به دو دسته تقسیم می شوند، یکی روش های زیرزمینی با استفاده از حفر تونل های استخراجی، دوم روش های استخراجی زیرزمینی با استفاده از حفر چاه های استخراجی.  در فیلمی که برای شما آماده کردیه ایم  به زبانی ساده روش های زیرزمینی به تصویر کشیده شده اند.

 

 

 

 

 http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

 

 

GEOSOFT بازدید : 1235 جمعه 22 دی 1391 نظرات (0)

 

نرم افزار Breakage Sim جهت تعیین تابع شکست و تابع انتخاب فرآوری معدنی کاربرد دارد.این نرم افزار کاری از دانشگاه شهید باهنر کرمان بخش مهندسی معدن می باشد و شبیه ساز خردایش در آسیاهای گلوله ای است .نرم افزار بر پایه dos و به زبان فارسی نوشته شده است.

 

 

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

 

 

GEOSOFT بازدید : 2156 جمعه 22 دی 1391 نظرات (0)

 

فرآوری مواد معدنی یکی از شاخه های معدن می باشد. در فیلمی که برای شما عزیزان تدارک دیده ایم فراوری مواد معدنی به طور کامل معرفی و توضیح داده می شود .

 

 

 

 

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

 

 

GEOSOFT بازدید : 1417 جمعه 22 دی 1391 نظرات (0)

 

 

فیلم اموزشی بی نظیر از عمر یک معدن از شروع تا پایان کار یک معدن به زبان فارسی را برای مهندسین عزیز تدارک دیده ایم . امیدواریم این فیلم مرود توجه شما قرار بگیرد .

 

 

http://rozup.ir/up/geosoft/Pictures/edame.gif

 

 

تعداد صفحات : 31

درباره ما
Profile Pic
با سلام با توجه به اینکه برنامه ها،کتابها،مقالات و مطالب علوم زمین شناسی به صورت پراکنده در سایتهای مختلف قرار دارند، تصمیم گرفتیم تا این موارد را از سایت های مختلف جمع آوری کنیم و در یک جا به صورت طبقه بندی شده به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهیم. با توجه به نياز گسترده پژوهشگران به استفاده از رايانه‌، آموزشهای رايانه‌ در اين جا در كنار اطلاعات زمين‌شناسي قرار خواهد گرفت. دانلود برنامه های زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان دانلود نرم افزارهای زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 334
  • کل نظرات : 125
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 367
  • آی پی امروز : 225
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 422
  • باردید دیروز : 935
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,357
  • بازدید ماه : 1,357
  • بازدید سال : 159,773
  • بازدید کلی : 1,321,104