loading...
پایگاه دانلود برنامه های علوم زمین
آخرین ارسال های انجمن
GEOSOFT بازدید : 715 سه شنبه 10 بهمن 1391 نظرات (0)

8 راهكار براي كاهش گرمايش جهاني

GLOBAL WARMING

برای مشاهده کل مطلب برروی  ادامه مطلب در زیر کلیک کنید

1 - كاهش، استفاده مجدد و بازيافت ضايعات

قسمتي از كاهش ضايعات خود را با انتخاب محصولات قابل استفاده مجدد به جاي مواد دور ريختني انجام دهيد. خريداري محصولاتي با حداقل بسته بندي به كاهش ضايعات كمك مي كند.تا حد امكان در طرح جداسازي از مبدا كه به تفكيك زباله ها در محل توليد مي پردازد همكاري كنيد.


2 - استفاده از دستگاههاي گرم كننده كمتر و تهويه مطبوع

افزايش عايق بندي ديوارها و اتاقها با كاهش ميزان مصرف انرژي موردنياز براي گرمايش و سرمايش منزلتان، مي تواند هزينه هاي گرمايش شما را بيش از 25% پايين آورد. سيستمهاي گرمايشي را هنگامي كه در طول روز در منزل نيستيد خاموش كنيد و دما را هميشه معتدل نگهداريد. تنظيم ترموستات به اندازه فقط 2 درجه پايين تر در زمستان و 2 درجه بالاتر در تابستان مي تواند توليد دي اكسيد كربن را در سال 1600 كيلوگرم كاهش دهد.

3 - لامپهايتان را عوض كنيد
در عمل، لامپهاي معمولي را با لامپهاي روشنايي فلورسانت فشرده (CFL) عوض كنيد. تعويض فقط يك لامپ روشنايي التهابي 60 وات با يك لامپ CFL به شما كمك مي كند تا حدود 27000 تومان در طول استفاده از يك لامپ (طول عمر لامپ) ذخيره كنيد. CFL ها همچنين 10 برابر لامپهاي معمولي عمر مي كنند، يك سوم انرژي كمتر و 70% گرماي كمتري توليد مي نمايند. 

4 - محصولاتي با بازده انرژي مناسب خريداري كنيد

در هنگام خريد يك بخاري جديد، نمونه اي را انتخاب كنيد كه كم مصرف تر است.از خريداري محصولاتي با بسته بندي زياد اجتناب كنيد، مخصوصا بسته بنديهاي پلاستيكي و ديگر بسته بنديهايي كه قابل بازيافت نيستند. اگر شما زباله هاي خانگي را تا 10% كاهش دهيد، مي توانيد 554 كيلوگرم توليد دي اكسيد كربن را در سال كم كنيد.

5 - آب گرم كمتري مصرف كنيد

براي صرفه جويي در انرژي دماي آبگرمكن منزلتان را در حدود 120 درجه فارينهايت (48 درجه سانتي گراد) نگهداريد و اگر اين دستگاهها بيش از 5 سال عمر دارند آنها را عايق بندي كنيد.براي اينكه آب گرم كمتري مصرف كنيد، دوشهايي با فشار كم خريداري كرده چون همين كار باعث كاهش 350 كيلوگرمي CO2 در سال مي شود. براي استفاده كمتر از آب گرم و انرژي مورد نياز براي توليد آن لباسهايتان را در آب سرد يا ولرم بشوييد. اين كار به تنهايي مي نواند حداقل 226 كيلوگرم توليد سالانه co2 را كاهش دهد.

6 - از خودرو شخصي خود بجا استفاده كنيد

در بخش حمل و نقل، مصرف سوخت و انتشار گاز CO2 رابطه مستقيم دارد. عمده سوخت مصرفي در بخش حمل و نقل، سوخت هاي فسيلي هستند كه داراي ضريب انتشار بالاي گاز CO2 هستند. با استفاده بجا و مناسب از خودرو شخصي به روشهاي زير در كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي سهيم باشيم. استفاده از حمل و نقل عمومي، عدم استفاده از خودرو شخصي در مسير هاي كوتاه، تنظيم به موقع خودرو و ... صرفه جويي در هر ليتر بنزين باعث كاهش انتشار گاز دي اكسيد كربن در حدود 2 كيلوگرم مي گردد.


7 - درخت بكاريد

يراي شروع اين كار باغچه اي در منزلتان درست كنيد. در طول فتوسنتز، درختان و ديگر گياهان دي اكسيد كربن را جذب كرده و اكسيژن آزاد مي كنند. درختان بخش تفكيك ناپذيري از چرخه مبادله هوا در روي زمين هستند و تعداد زياد آنها مي تواند از افزايش مقدار CO2 توليدي توسط اتومبيلها، كارخانجات و ديگر فعاليتهاي بشر جلوگيري كند. يك عدد درخت در طول عمرش تقريباً يك تن دي اكسيد كربن جذب مي كند. با كاشت درختان مناسب در مسير باد مي توان از شدت آن كاست و در نتيجه ميزان مكش و فشار اطراف ساختمان را كاهش داد تا نفوذ هوا از طريق درزهاي ساختمان كم شود و در نتيجه در مصرف انرژي صرفه جويي شود.

8 - ديگران را به كارهاي حفاظت از محيط زيست تشويق كنيد

اطلاعات خود را در مورد بازيافت، صرفه جويي در انرژي و ... در اختيار دوستان، همسايگان و همكاران قرار دهيد و پيشنهاداتي براي تشويق مقامات محلي براي ايجاد برنامه ها و سياستهايي كه براي محيط زيست و حفظ انرژي مفيد هستند، ارائه دهيد.

/ifco.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام با توجه به اینکه برنامه ها،کتابها،مقالات و مطالب علوم زمین شناسی به صورت پراکنده در سایتهای مختلف قرار دارند، تصمیم گرفتیم تا این موارد را از سایت های مختلف جمع آوری کنیم و در یک جا به صورت طبقه بندی شده به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهیم. با توجه به نياز گسترده پژوهشگران به استفاده از رايانه‌، آموزشهای رايانه‌ در اين جا در كنار اطلاعات زمين‌شناسي قرار خواهد گرفت. دانلود برنامه های زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان دانلود نرم افزارهای زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 334
  • کل نظرات : 125
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 367
  • آی پی امروز : 274
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 632
  • باردید دیروز : 918
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 5,957
  • بازدید ماه : 29,099
  • بازدید سال : 158,159
  • بازدید کلی : 1,319,490