loading...
پایگاه دانلود برنامه های علوم زمین
آخرین ارسال های انجمن
GEOSOFT بازدید : 1011 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (1)

نرم افزار فوق العاده معروف Babylon که در زمینه ترجمه کلمات و متون ید طولایی دارد را همه می شناسیم. پشتیبانی بیش از ۷۵ زبان زنده دنیا و تبدیل و ترجمه آن به زبان های دیگر باعث می شود همه نیازهای کاربران در مورد ترجمه زبان ها بر طرف شود . برای ترجمه متن های کامل و بازگشایی سایت ها ۳۱ زبان مورد پشتیبانی هستند . این نسخه که همانند نسل های قبلی بیش از ۱۷ زبان زنده دنیا را به صورت پیش فرض پشتیبانی می کند قادر است تا علاوه بر تلفظ کلمات به زبان های مختلف متون را هم ترجمه کند. ترجمه متن یکی از مواردی است که کاربران به آن توجه بسیار ویژه ای دارند، هرچند ترجمه متن با Babylon تنها با داشتن یک ارتباط اینترنتی فراهم می شود اما بازهم عملکرد نرم افزار تحسین برانگیز است.
قابلیت بسیار مهم و کلیدی که در این نسخه اضافه شده است، امکان ترجمه وب سایت ها به صورت آنلاین است، بدین صورت که کاربران می توانند با استفاده از این قابلیت آدرس وب سایت مورد نظر را داده و منتظر بمانند تا با توجه به زبانی که انتخاب کرده اند ، صفحه وب سایت مورد نظر را ترجمه شده تحویل بگیرند. قابلیت جالب دیگر هم امکان تبدیل واحد های مختلف به یکدیگر هستند که می تواند استفاده زیادی برای کاربران داشته باشد.

 

Babylon نسخه جدید دیکشنری قدرتمند و محبوب Babylon v9.0.0.r30

ادامه مطلب

GEOSOFT بازدید : 1126 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

 حرفه ای ترین نرم افزار محاسبات ریاضی و رسم نمودارها با نام MathWorks MATLAB R2010B

متلب (MATLAB) نام یکی از نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای انجام محاسبات ریاضی است. واژهٔ متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌است که از ترکیب دو واژهٔ MATrix و LABoratory ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.
کار کردن با ماتریس‌ها در Matlab بسیار ساده است. در حقیقت تمام داده‌ها در Matlab به شکل یک ماتریس ذخیره می‌شوند. برای مثال یک عدد (اسکالر) به شکل یک ماتریس ۱*۱ ذخیره می‌شود. یک رشته مانند «Whale is the biggest animal» به شکل ماتریسی با یک سطر و چندین ستون (که تعداد ستون‌ها به تعداد کاراکترهاست) ذخیره می‌شود. حتی یک تصویر به شکل یک ماتریس سه بعدی ذخیره می‌گردد که بُعد اول و دوم آن برای تعیین مختصات نقاط و بُعد سوم آن برای تعیین رنگ نقاط استفاده می‌شود. فایل‌های صوتی نیز در Matlab به شکل ماتریس‌های تک ستون (بردارهای ستونی) ذخیره می‌شوند. بنابراین جای تعجب نیست که Matlab مخفف عبارت Matrix Laboratory باشد. علاوه بر توابع فراوانی که خود Matlab دارد، برنامه‏نویس نیز می‏تواند توابع جدید تعریف کند.
 

 |به همراه دانلود از سرور تورنت اختصاصی دانلودها|

 

matlab حرفه ای ترین نرم افزار محاسبات ریاضی و رسم نمودارها با نام MathWorks MATLAB R2010B

 

 

استفاده از توابع Matlab برای نمایش داده‏ها بسیار راحت و لذت بخش است. ساخت رابط‌های گرافیکی یا Graphical User Interfaces مانند دیالوگ‌هایی که در محیط‌های ویژوال مانند بیسیک و C وجود دارند، در Matlab امکان‌پذیر است. این قابلیت، ارتباط بهتری را میان برنامه‏های کاربردی نوشته‏شده با Matlab و کاربران برقرار می‌کند.
متلب که از محصولات شرکت مت‌ورکس (The MathWorks) است، برای گروه‌های مختلف مهندسان رشته‌های مختلف از جمله مهندسی برق، مکانیک، رایانه و… کاربرد بسیاری دارد.
هسته متلب برای سرعت و کارایی بالا به زبان سی نوشته شده‌است ولی رابط گرافیکی آن به زبان جاوا پیاده سازی گشته‌است.
برنامه‌های متلب اکثراً متن‌باز هستند و در واقع متلب (مانند بیسیک) مفسر است نه کامپایلر. قدرت متلب از انعطاف‌پذیری آن و راحت بودن کار با آن ناشی می‌شود، همچنین شرکت سازنده و گروه‌های مختلف، از جمله دانشگاه‌های سرتاسر جهان و برخی شرکت‌های مهندسی هر ساله جعبه‌ابزارهای خاص-کاربردی به آن می‌افزایند که باعث افزایش کارآیی و محبوبیت آن شده‌است.

 

ادامه مطلب

GEOSOFT بازدید : 669 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

تفاوت های CPU های AMD و Intel

تفاوت های CPU های AMD و Intel



1) AMD براساس معماری اجرایی 9 مرحله ای ساخته شده است اما معماری پردازنده های Intel شش مرحله ای می باشد.بدین معنا که AMDدر هر چرخه کاری 9 عملیات را انجام میدهد در حالی که Intel فقط 6 عمل را می تواند انجام دهد.
2)AMD از640Kb Cache برخوردار است در حالی که Intel ، از 532Kb برخوردار است هر چقدر که میزان Cache پردازنده بیشتر باشد ، پردازنده کارایی بیشتری خواهد داشت اطلاعات بیشتری میتواند ذخیره کند ودیگر لازم نیست پردازنده برای بدست آوردن اطلاعات یا دستور ها مدت زمان بیشتری را رفت و برگشت به حافظه برد اصلی برای جذب اطلاعات یا دستور العمل ها صرف کند.
3) AMD از مس برای اتصال ترانزیستور های بکار رفته در پردازنده ها استفاده میکند در صورتی که در ساختمان پردازنده های Intel آلومینیوم بکار رفته است.مس هادی الکترسیته بهتری است ، ازاین رو پهنای اتصالهای بین ترانزیستورها را به میزان چشمگیری کاهش می یابد .که این امر باعث مصرف کمتر مواد اولیه و در نتیجه منجر به کاهش هزینه می شود این دلیل ارزان تر بودن AMD نسبت به P4 است.
4) از دیگر تفاوت های میان AMD وIntel می توان به راندمان Cache بروی چیپ اشاره کرد ، AMD از معماری انحصاری استفاده میکند که راندمان بیشتری نسبت بیشتری نسبت به طراحی معماری غیر انحصاری Intel دارد.
5)AMD از تکنولوژی پردازش موازی در مقایسه با Hyper -Threading اینتل استفاده میکند ، در بسیاری از کاربردهای امروزی فعال بودن Hyper -Threading کارائی پائین تری ارائه میدهد ، نتایج تحقیقات بیشمار منتشر شده در نشریات رایانه ای و پایگاهای اطلاعاتی معتبر بیانگوی این پدیده هستند.
6) یکی دیگر از مهمترین نکات برتر پردازنده های AMD واحد ممیز شناور آن است که از FPU اینتل بسیار قویتر میباشد که این امر باعث اجرای سریع تر برنامه های چند منظوره( MultiMedia ) می شود.
7) زمانی که اینتل P4 را طراحی کرد طول PIPELINE را از 10 مرحله در P3 به 20 مرحله افزایش داد Intel همین تغیر توانست که تعداد عملیاتی که در چرخه عملیاتی انجام می شود بصورت قابل ملاحظه ای کاسته میشود و از طرف دیگر افزایش طول PIPELINE نیازمند افزایش تعداد ترانزیستور ها برای انجام همان تعداد عملیات میباشد که این امر باعث افزایش اندازه هسته و بالا رفتن قیمت تولید میشود . در حالی که AMD با وجود افزایش فرکانس پردازنده های خود طول pipeline را به همان اندازه p3 یا k6 ثابت نگهدارد .
منبع:www.2del.com

 

GEOSOFT بازدید : 17623 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (1)
نکات مفید برای خرید قطعات اصلی رایانه  
 
     
 
 
نکات مفید برای خرید قطعات اصلی رایانه  
 
 
 
 
   
   
 
▪ هارد دیسک:
برای انتخاب یک هارد مناسب باید به ۲ عامل مهم توجه کنید؛ اولی میزان حافظه یا ظرفیت ذخیره اطلاعات که با واحد گیگابایت یا ترابایت تعریف می شود و دومی سرعت هارد است که هر چه بیشتر باشد زمان کمتری را برای خواندن و نوشتن روی هارد دیسک صرف می کند. برای انتخاب هارد با حجم مناسب باید به این نکته دقت کنید که قرار است چه نوع اطلاعاتی را روی آن ذخیره کنید. گاهی درصد بالای اطلاعات شامل فایل های متنی و یادر نهایت عکس و فایل صوتی می شود که در این صورت هارد هایی با حجم حدود ۲۴۰ گیگابایت (کمی بالا و پایین) که قیمت مناسبی هم دارند، می تواند مناسب باشد اما اگر قصد آرشیو کردن فایل های تصویری مانند فیلم و پویانمایی را دارید باید به سراغ هاردهایی با ظرفیت بالاتر بروید حتی می توانید به خرید هاردهای ترابایتی هم فکر کنید که البته هزینه خرید آن ها بسیار بیشتر خواهد بود.
▪ درایو یا Optical Drives:
بیشتر رایانه های امروزی دارای درایو DVD رایتر و یا DVD ROM هستند. توصیه ما این است که اگر می خواهید رایانه ای جدید بخرید از خرید سیستمی با درایو CD رایتر یا CD ROM خودداری کنید زیرا دیگر دوران CD به سر آمده است. نکته دیگری که در خرید درایو باید به آن توجه کنید سرعت خواندن و نوشتن آن است که با عددی از ضریب X به نمایش گذاشته می شود.
▪ کارت گرافیک یا VGA Card:
کارت های گرافیک با سرعت بسیار بالایی رو به پیشرفت هستند و تقریبا هر چند ماه یک بار مدل های جدیدتری از آن ها با قابلیت های بالاتر به بازار می آید. اگر اهل بازی کردن با رایانه هستید و یا کارتان با نرم افزارهای معماری و پویانما سازی است حتما در خرید کارت گرافیک دقت کنید. از معروف ترین مارک های کارت گرافیک در بازار می توان به انوع کارت گرافیک های ATI و GeForce اشاره کرد که همواره در صدر فروش قرار داشته اند و برای کارهای قدرتمند جواب گو هستند.
GEOSOFT بازدید : 1564 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (1)

یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای شیمی در جهان Periodic Table است که در زبان فارسی به معنی جدول تناوبی عناصر می باشد.جدول تناوبی عنصرهای شیمیایی‏، نمایشی از عنصرهای شیمیایی شناخته شده است که بر اساس ساختار الکترونی مرتب گردیده‌است به‌گونه‌ای که بسیاری از ویژگی های شیمیایی عنصرها به صورت منظم در طول جدول تغییر می‌کنند.در ادامه به چندی از قابلیت های مهم این برنامه اشاره میکنیم.

 

Periodic Table 3.8.1 جدول تناوبي كامل عنصر ها با Periodic Table 3.8.1

 

ادامه مطلب

GEOSOFT بازدید : 1020 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)


دانلود مستند بیگانگان باستانی فصل 4  Ancient Aliens Season 4 Full Episode BluRay 720p

|   مستند بیگانگان باستانی ، فصل 4 ، محصول سال 2012 شبکه History با کیفیت BluRay 720p |

| به همراه لینک های کمکی از سرورهای RapidShare |

|  عیدی ویژه میهن دانلود در نوروز 1391|

|قسمت های 9 و 10 اضافه شد |

ازسرکار خانم الهام کاشی که زحمت ترجمه و برگردان اثر و م.ح.لشگری که زحمت تنظیم زیرنویس را متقبل شده اند، تشکر می کنیم

|زیرنویس های 1 تا 3 اضافه شد |

با عیدی دیگری از مهین دانلود در خدمت شما کاربران عزیز هستیم.ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1391 ، افتخار داریم برای اولین بار در بین سایت های ایرانی فصل 4 از مستند زیبای بیگانگان باستانی را برایتان آماده سازیم.این مستند محصول 2012 شبکه History می باشد که با کیفیت BluRay برایتان آماده شده است.این مستند هر هفته از شبکه مذکور پخش می شود و ما نیز به محض انتشار قسمت های جدید ، برای دانلود قرار خواهیم داد.
این مستند به بررسی سوال هایی می پردازد و سعی می کند پاسخ آنها را بیابد.به عمق تاریخی پرسش ها ، گمانه زنی ها و نیز به اختلافاتی بر سر بحث قدیمی می پردازد ،که آیا شکل هوشمندانه ای از فضای بیرونی زمین را هزاران سال پیش زیر نظر داشته است؟ آیا این بیگانکان هنوز در حال مشاهده ما هستند؟ آیا امکان دارد  زمین هزاران سال پیش زندگی هوشمندانه ای از موجودات خود دیده باشد ، و این تکنولوژی به صورت مستقیم بر زندگی و تمدن بشر اثر گذاشته باشد؟نقشه های عجیب و غریب باقیمانده بر روی دیواره های غارهای باستانی، متن های موجود در هند در توصیف ( ماشین پرواز خدایان ) تنها چند نمومه از آثاری هستند که توسط باستان شناس آقای Daniken مورد بررسی قرار گرفته اند و به اثبات رسیده است که فضانوردان باستانی به خوبی اجداد خود را شناخته بوده اند.

ادامه مطلب

GEOSOFT بازدید : 1680 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (2)

دانلود مستند بیگانگان باستانی فصل 3  Ancient Aliens Season 3 Full Episode BluRay 720p

|   مستند بیگانگان باستانی ، فصل 3 ، محصول سال 2011 شبکه History با کیفیت BluRay 720p |

| به همراه لینک های کمکی از سرورهای RapidShare,Fileserve |

|  به همراه زیرنویس فارسی تمامی قسمت ها
لینک قسمت 8 با فایل سالم جایگزین شد 
|

|ازسرکار خانم الهام کاشی که زحمت ترجمه اثر و م.ح.لشگری که زحمت تنظیم زیرنویس را متقبل شده اند، سپاسگزاریم |

پس از هقته ها انتظار ، فصل سوم یکی از زیباترین مستندهای ساخته شده ، بیگانگان باستانی ، را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم.اگر تازه با این مستند رو به رو می شوید ابتدا به شرح مختصری در مورد مستند بیگانگان باستانی توجه نمایید.
این مستند به بررسی سوال هایی می پردازد و سعی می کند پاسخ آنها را بیابد.به عمق تاریخی پرسش ها ، گمانه زنی ها و نیز به اختلافاتی بر سر بحث قدیمی می پردازد ،که آیا شکل هوشمندانه ای از فضای بیرونی زمین را هزاران سال پیش زیر نظر داشته است؟ آیا این بیگانکان هنوز در حال مشاهده ما هستند؟ آیا امکان دارد  زمین هزاران سال پیش زندگی هوشمندانه ای از موجودات خود دیده باشد ، و این تکنولوژی به صورت مستقیم بر زندگی و تمدن بشر اثر گذاشته باشد؟نقشه های عجیب و غریب باقیمانده بر روی دیواره های غارهای باستانی، متن های موجود در هند در توصیف ( ماشین پرواز خدایان ) تنها چند نمومه از آثاری هستند که توسط باستان شناس آقای Daniken مورد بررسی قرار گرفته اند و به اثبات رسیده است که فضانوردان باستانی به خوبی اجداد خود را شناخته بوده اند.

ادامه مطلب

GEOSOFT بازدید : 783 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (1)


دانلود مستند بیگانگان باستانی فصل 2  Ancient Aliens Season 2 Full Episode BluRay 720p

مستند بیگانگان باستانی ، فصل 2 ، محصول سال 2011 شبکه History با کیفیت BluRay 720p

به همراه لینک های کمکی از سرورهای RapidShare,Fileserve

زیرنویس فارسی اضافه شد

فصل دوم از مستند بیگانگان باستانی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.در این فصل بار دیگر به نظریه بحث برانگیز در مورد موضوعات فرا زمینی می پردازد.از عصر دایناسورها تا دوران مصر باستان سفر خواهیم کرد، و نیز از نقاشی هایی در دیواره غارها که نشان از انسان های اولیه و طرز فکر آنها دارد رو به رو خواهیم شد ،

هر قسمت از این فصل ، به عمق تاریخی پرسش ها ، گمانه زنی ها و نیز به اختلافاتی بر سر بحث قدیمی می پردازد ،که آیا شکل هوشمندانه ای از فضای بیرونی زمین را هزاران سال پیش زیر نظر داشته است>
آیا این بیگانکان هنوز در حال مشاهده ما هستند؟
قسمت های این مستند به شرح زیر می باشد:
201: Mysterious Places
202: Gods and Aliens
203: Underwater Worlds
204: Underground Aliens
205: Aliens and the Third Reich
206: Alien Tech
207: Angels and Aliens
208: Unexplained Structures
209: Alien Devastations
210: Alien Contacts
کیفیت این مستند به شرح زیر می باشد:
English | 7h50min | H264 | 1280x720 | 23.98fps 2928 Kbps | AAC 128 Kbps 48.0khz

برای دانلود  اینجا کلیک کنید

GEOSOFT بازدید : 1194 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

دانلود مستند بیگانگان باستانی Ancient Aliens Season 1 BluRay 720p

فصل اول مستند بیگانگان باستانی برای اولین بار با کیفیت BluRay 720p

زیرنویس فارسی 6 قسمت اضافه شد

ازسرکار خانم الهام کاشی که زحمت ترجمه و برگردان اثر و م.ح.لشگری که زحمت تنظیم زیرنویس را متقبل شده اند، تشکر می کنیم

با مستندی زیبا ، محصول سال 2010 شبکه History و با کیفیت BluRay در خدمت علاقه مندان به مستند هستیم
تا به حال با خود فکر کرده اید که آیا امکان دارد  زمین هزاران سال پیش زندگی هوشمندانه ای از موجودات خود دیده باشد ، و این تکنولوژی به صورت مستقیم بر زندگی و تمدن بشر اثر گذاشته باشد؟
در سال 1968 Erich von Daniken پرفروش ترین کتاب را که ( بیگانگان باستانی ) نام داشت ارائه داد.کتابی که اعتقادات مردم را درمورد پیشرفت بشر به لرزه دراورد.
نقشه های عجیب و غریب باقیمانده بر روی دیواره های غارهای باستانی، متن های موجود در هند در توصیف ( ماشین پرواز خدایان ) تنها چند نمومه از آثاری هستند که توسط باستان شناس آقای Daniken مورد بررسی قرار گرفته اند و به اثبات رسیده است که فضانوردان باستانی به خوبی اجداد خود را شناخته بوده اند
قسمت های این مستند عبارتند از :
قسمت 1 : The Evidence
قسمت 2 : The Visitors
قسمت 3 : The Mission
قسمت 4 : Closer Encounters
قسمت 5 : The Return
قسمت 6 : Chariots God and beyond
کیفیت این مستند به شرح زیر می باشد:
English  | 6eps*1h 29mn | x264 1280*720 3000Kbps | AAC 2 channels 130Kbps | 6eps*1.94 GiB

لینک دانلود از اینجا

تعداد صفحات : 31

درباره ما
Profile Pic
با سلام با توجه به اینکه برنامه ها،کتابها،مقالات و مطالب علوم زمین شناسی به صورت پراکنده در سایتهای مختلف قرار دارند، تصمیم گرفتیم تا این موارد را از سایت های مختلف جمع آوری کنیم و در یک جا به صورت طبقه بندی شده به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهیم. با توجه به نياز گسترده پژوهشگران به استفاده از رايانه‌، آموزشهای رايانه‌ در اين جا در كنار اطلاعات زمين‌شناسي قرار خواهد گرفت. دانلود برنامه های زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان دانلود نرم افزارهای زمین شناسی با لینک مستقیم و رایگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 334
  • کل نظرات : 125
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 367
  • آی پی امروز : 262
  • آی پی دیروز : 281
  • بازدید امروز : 617
  • باردید دیروز : 918
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 5,942
  • بازدید ماه : 29,084
  • بازدید سال : 158,144
  • بازدید کلی : 1,319,475